Salon Fryzjerski i Kosmetyczny

Zanim zdecydujemy się na otwarcie własnej działalności gospodarczej warto dokładnie prześwietlić rynek na którym chcemy działać. Ważne jest tu przede wszystkim to, czy jest duże zapotrzebowanie na dany rodzaj usług. Jeśli chodzi o usługi fryzjerskie, kosmetyczne, tu akurat zapotrzebowanie jest duże, coraz więcej kobiet chodzi regularnie do fryzjera i kosmetyczki. Nawet panowie coraz tłumniej się w takich miejscach pojawiają. Z tego powodu, na takim salonie można sporo zarobić jednak pod pewnymi warunkami.

Po pierwsze, zawsze w okolicy już jakiś salon działa, a najczęściej jest ich kilka. Warto się zastanowić więc przede wszystkim nad tym, co my moglibyśmy zaoferować klientom, by się wyróżnić. Jeśli od samego początku będziemy mieć ofertę taką, jak wszędzie, nie damy rady się utrzymać. Nuda zabija każdy biznes. Musimy zaoferować coś, czego jeszcze w okolicy nie było.  Po drugie, nie warto ograniczać się tylko do wąskiego zakresu usług. Więc nie może być to tylko salon fryzjerski  lub tylko salon kosmetyczny, obecnie klienci mają ograniczoną ilość czasu dla siebie, dlatego lubią, gdy w jednym miejscu, mogą liczyć na kompleksową obsługę. Przy okazji farbowania włosów, chcą zadbać o swoją cerę a także o wygląd swoich dłoni.

Po trzecie, ważna jest atmosfera i nie chodzi tu jedynie o wystrój wnętrza, chociaż oczywiście jest to również ważne. Prawda jest jednak taka, że najważniejsi są ludzie, którzy w takim salonie pracują, to oni odpowiadają za atmosferę miejsca. Zarówno fryzjer, jak i kosmetyczka, muszą się odnosić do klientów w odpowiedni sposób. Zresztą już osoba, która wita klientów, powinna umieć sprawić, że klient nie poczuje się jak intruz, tylko jak ktoś, kogo wita się z otwartymi ramionami.

Otwierając działalność warto podeprzeć się doświadczeniem innych. Dobrym wyjściem jest franczyzna, nie tylko mniej środków własnych musimy wtedy w rozruch interesu włożyć ale dostajemy również dostęp do wyposażenia, a przede wszystkim profesjonalnych szkoleń dla nas i naszych pracowników. Do tego dostajemy logo firmy, która już cieszy się renomą, więc łatwiej jest nam się reklamować lokalnie. Z takiej współpracy po pewnym czasie, gdy już staniemy mocno na nogach, możemy się wycofać i zacząć działać samodzielnie. Musimy wtedy jednak zmienić nazwę, w tym wypadku salonu. Taka droga prowadzenia działalności jest opłacalna nawet wtedy, gdy nie brakuje nam środków na rozwinięcie samodzielnej działalności. Zawsze jest łatwiej, gdy ktoś wskaże nam drogę.

© 2012 – 2015, admin. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Podobne Artykuły